WPvivid Backup instellen met Google Drive

Stap 1: WPvivid installeren en activeren

  1. Log in op je WordPress-dashboard.
  2. Ga naar "Plugins" > "Nieuwe plugin" en zoek naar "WPvivid".
  3. Installeer en activeer de WPvivid Backup Plugin.

Stap 2: Verbind WPvivid met Google Drive

  1. Navigeer naar "WPvivid Backup" in je WordPress-dashboard.
  2. Klik op "Instellingen" en selecteer "Remote Storage".
  3. Kies "Google Drive" als opslagoptie en klik op "Verbind".
  4. Je wordt doorgestuurd naar de inlogpagina van Google. Log in en geef WPvivid toegang tot je Google Drive.
  5. Keer terug naar het WPvivid-dashboard; je ziet nu dat Google Drive succesvol is verbonden.

Stap 3: Handmatige Backup Maken

  1. Ga naar "WPvivid Backup".
  2. Klik op "Nu Backuppen" en kies "Backup naar Remote Storage".
  3. Selecteer "Google Drive" als doelopslag.
  4. Klik op "Nu Backuppen" om de backup te starten.

Stap 4: Automatisch Backupschema Instellen

  1. Ga naar "Instellingen" in het WPvivid-menu en selecteer "Schema Instellen".
  2. Kies hoe vaak je automatisch een backup wilt maken (bijvoorbeeld dagelijks, wekelijks).
  3. Selecteer "Remote Storage" en kies "Google Drive" als bestemming.
  4. Klik op "Wijzigingen opslaan".

Stap 5: Een Backup Herstellen

  1. Ga naar "WPvivid Backup" en klik op "Restore".
  2. Selecteer de gewenste backup en klik op "Herstellen" om het proces te starten.

Disclaimer

Let op: Als je ervoor kiest om een lokale backup te maken, zijn wij niet verantwoordelijk voor eventueel gegevensverlies. Wij raden je sterk aan om een cloudopslag zoals Google Drive te gebruiken.

Vond je dit artikel behulpzaam?